Barnmatsrycket


Mmm, va gott... Jag har kockat mat till Ivan idag. Det är tur att jag får dessa ryck lagom tills dess att maten i frysen tar slut. Ska nog steka en laddning pannkakor nån dag också. Ivan kan pannkakor. Och hemgjord havregrynsgröt. Uh, kall och klibbig gröt. Stackars barn. Han äter även puffat ris. Mycket bra sysselsättning vid matbordet när mamman och pappan äter mat. Även bra när vi ätit färdigt och Ivan får krypa runt på golvet igen. Höhö. Nej, såklart inte.
Jag har bakat mjuk pepparkaka för första gången i mitt liv idag. Oj, va gott! Den bara smalt, smultade. Imorn blir det kanske raggmunkar, till lunch. Senare i veckan blir det fiskgratäng, linssoppa, pastasallad och sånna goa grejer. Åhh, mat!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag ser framemot alltihop.

2010-12-12 @ 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback