& torsdag

Jag vaknade 05.20 inatt och hörde att det regnade. Åh, tänkte jag och somnade om. Tills halv sju när klockan rang. Då regnade det fortfarande och jag vart nöjd.
Jag jobbade i Alingsås idag. På vägen dit så snöade det de största flingorna på tusen år. Hejja Göteborg som det bara regnar i.
Det blev en lång dag och när jag kom hem så fick jag två bra överrrrasssskningar(jag kan fortarande inte stava detta svåra ord). Först hade Joakim chockat med att ställa maten på bordet. Han hade svängt ihop det helt själv. Man blir lite stolt. Mitt tjat lönar sig tillslut, höhö. Tummen upp! Sen öppnade jag min post och blir dagens lyckliga ost. Det är ännu ett lönekuvert, med intjänad semester ifrån Falun. Hurra för dubbel lön! Jag som trodde detta skulle bli en fattig månad. Nu blir det kalas istället, minsann. Eller kalas på sparkontot iallafall.

Nu ska jag ladda kaffebryggaren och tina kakor till kvällsfiken.
Förresten så fungerar inte vår telefon. Igen.

Haha..post och ost. Det rimmar inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback