Onsdagsburrk

Idag slutade jag jobbet halv tolv. Skönt skönt. Jag åkte och "storhandlade" på bästa maxi torslanda. En låda gröna favoritdruvor för 10 kr! Det är sånt man blir glad av.
Nu funderar jag på om jag ska ta mig in till staden och spatsera, men jag ska nog försöka göra lite nytta här hemma istället. Såg att det fanns tvättider, så man kanske skulle passa på. Sen skulle jag vilja putsa ett fönster eller två..innan det blir mörkt. Gå ut med papper och sopor, kanske dammsuga, diska, bädda rent, vattna blommorna och plocka plock och fixa fix.
Härligt att ha ett hem så att man inte behöver gå sysslolös...höhö!
Joakim jobbar hela dagen lång. Och när han väl kommer hem så går han igen. Sicket liv. Men det gör ingenting. Vi ses(?) ju på nätterna iallafall.
Idag kom lönen, och den var inte dålig för att bara ha jobbat två veckor i januari. Gött.

(fast detta skrev jag för nån timme sen men glömde skicka iväg.. jag har nu varit ute med sopor, putsat fönster i kök + vardagsrum, plockat ihop tvätt, bokat tvättid kl 16. hejja mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback