En go lördag

Klockan är efter lunch. Jag har inte fått någon lunch. Mu. Men jag har varit i staden och shoppat loss på panduro. Och 4gott..(vilket är onödigt, för vi äter ju inte godis). Hur som haver.? Jo, nu ska det pysslas, minsann.. men jag säger inte vad, för det är hemligt. Men nästa vecka är det påsk. Och "långledigt" 4 dagar. Det blir bra, jag längtar.
Som ibland, så ser det ut som kriget här hemma igen. Jag ska göra ett städryck.. Diska, plocka, plocka tvätt, vattna törstiga blommor, vika kläder och lägga bort och massa bös. Kanske dammsuger jag och skurar badrummet också.. Sen vill jag så mina fröer och fixa med detdär, så balkongen blir fin (Hurra!). Jag borde nog ta en tur till afffärn efter allt stök. Kanske lyxa med druvor och dipp till kvällsmyset med robinson, höhö. För min Joakim är i skogen och skjuter revar åt Jansson. Jorå. Men jag ska hämta hem honom imorn, för då ska vi gå på GAIS, minsann.

Håhå... ett två tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback